2007. július 24., kedd

Egy okos ember

Politikusaikat az Új-Zélandiak sem kímélik, legalábbis ami a vicceket illeti. Itt van mindjárt ez az ejtőernyős vicc, helyi változatban, amelyik Winston Peterst, populizmusáról elhíresült helyi politikust hecceli.

Egy éjjelen egy kétmotoros magánrepülő Dél-Auckland felett repült, öt ember utazott a fedélzetén: a pilóta, Jonah Lomu, Winston Peters, a Dalai Láma, és egy diák. Hirtelen egy robbanás hallatszott, és az utastér kezdett megtelni füsttel. A pilótafülke ajtaja kivágódott, a pilóta berontott az utastérbe.

"Uraim, Van egy jó és egy rossz hírem. A rossz hír az, hogy Dél-Aucklandben fogunk lezuhanni. A jó hír pedig az, hogy van négy ejtőernyőnk, és az egyik nálam van." Ezzel a pilóta már nyitotta is a gép ajtaját, és kiugrott a gépből.

Jonah Lomu egy pillanat alatt talpon volt. "Uraim, én vagyok Új-Zéland legjobb sportolója. Az országnak szűksége van nagyszerű sportolókra, ezért szerintem a legjobb sportolónak jár egy ejtőernyő!" Ezekkel a szavakkal megragadott egyet a maradék ernyők közül, és már ugrott is az ajtón át az éjszakába.

Winston Peters felkelt és azt mondta "Uraim, én vagyok az ország legokosabb embere. Az országnak szüksége van okos emberekre, így szerintem Új-Zéland legokosabb emberének is jár egy ejtőernyő." Felkapott egyet, és már ugrott is.

A Dalai Láma és a diák hosszan egymásra néztek. Végül a Dalai Láma szólalt meg. "Fiam, én egy boldog életet éltem, és megismertem az Igaz Megvilágosodás adta boldogságot. Előtted még ott az egész élet. Vidd az ejtőernyőt, majd én lezuhanok a géppel." A diák lassan elmosolyodott, és azt mondta "Ez csodálatos, őszentsége, de semmi ok az önfeláldozására. Új-Zéland legokosabb embere az imént a hátizsákommal ugrott ki."

Nincsenek megjegyzések: