2010. február 19., péntek

Kezdődik a bábszínház

Örömmel jelentem, hogy a királylepke hernyóink szinte azonnal rákaptak a sütőtök ízére, s csillapíthatatlan étvágyukat eme a selyemkórónál lényegesen olcsóbb kilónkénti árba kerülő élelemforrással kezelik.


Az elmúlt napon azonban nem csak ez történt. Az egyik hernyó ugyanis sokkal izgágábbnak tűnt a többinél, a sütőtök szeletek között láthatólag nem találta a helyét, lépten nyomon beleütközött vígan étkező társaiba, majd szökésre vetemedett.

Először visszatessékeltem a vályúhoz, de a második szökési kisérleténél már gyanakodni kezdtem, ezért rámászattam valami visszahajló jellegű dologra, ami történetesen egy páfránylevél volt. No, több se kellett neki, egyből tüsténkedni kezdett. Étvágy abbamaradt, helyette terveket kezdett szövögetni, majd mikor egy olyan két milliméteres selyemlábazatot eszkábált, megfordult, hátsó két lábával megfogta azt, majd rövid időn belül meditatív állapotba került.


Azt gyanítom, hogy most készül a bábszínházi fellépésére.

Aztán lassan az egész sütőtökös doboz kezdett egy igazi kukackonzervre hasonlítani, ahogy egyre több társa kezd kikandikálni, gyaníthatóan hasonló okokból kifolyólag.

A hernyók életében ez a bábszínházi fellépés nagyon fontos esemény, komoly tétje is van: ha sikerül nekik eljátszani ezt a hosszú, "Metamorfózis" című darabot, akkor új életet kezdhetnek egy sokkal szabadabb, egyben merőben más világban.

3 megjegyzés:

Manka írta...

Ez nagyon klassz! Mondanám, hogy de jó lenne őket így megfigyelni, ahogy te is teszed, de lehet, hogy elsőkörben sikítófrászt kapnék, mert én nem tudom, miből lesz a cserebogár... vagy a lepke, na.

Pukke írta...

Valld be, ezeknek a hernyóknak megnyerő külsőt ad a csíkos minta meg az a két csáp. Olyanok vele, mint egy kisördög.

Cat(harine) írta...

Lehet, hogy kedvet kapok és én is bebábozódok...