2008. szeptember 17., szerda

Ákcentus

Külhonban járt, oda szakadt, oda vágyó, vagy épp onnan visszajött, egyszóval világlátott olvasóimnak ajánlom figyelmébe a Language Trainers Group: Accent Game nevet viselő online játékot, amely az angol nyelv formálásának finom eltéréseivel kapcsolatos ismereteinket hivatott pontszámokba ölteni.

A játék során 16 rövid klipet látunk, amelyben a szereplők két-két sort olvasnak fel a saját akcentusukkal, majd ezt követően 5-6 ország közül kell tippelnünk, tippenként három pontért, hogy honnan valósi az illető. Angol nyelvterületű országok esetén néhol plusz két pontért a városra is lehet tippelni.



Ami az eredményeimet illeti, hát, elég gyatrára sikerült elsőre, mindössze 5 találattal a 16-ból, de mentségemre szóljon, hogy az új-zélandi és az ausztrál delikvenseket 100%-osan sikerült kiszúrnom, egy angolnál pedig még a várost is eltaláltam. A többinél vagy fogalmam se volt (ilyenek, hogy Litvánia, meg Magyarország...), vagy csak 1 országgal találtam mellé (Hollandia vs Belgium, stb), ami ettől persze még gyatra.

Ezek után kiváncsi vagyok a Ti pontszámaitokra is...

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Tamás, a játék nagyon szuper, köszi a linket. Megpróbáltam, de igaz, hogy a körülmények nem voltak valami fényesek, egyrészt éjjel 2-kor, amikor nagyokat pislogtam a gép előtt, meg lehalkitott hangszóróval, hogy ne zavarjam a családot. 20 pontot értem el, és bosszankodtam, mert nem saját magam magyarázatára, de a régiókban eltaláltam, avagy eltaláltuk - Belgium helyett Hollandia, Spanyolorsz helyett Portugália.
Igaz, hogy nem ér semmit, de kérdem én tőled, miben különbözne a holland meg a belga angolja (én nem nagyon látok különbséget)
Amit abszolút melléfogtam az pont a zélandus volt. Lehet, holnap reggel friss ésszel, és türelmesen elmélkedve mellette, újrapróbálom. Köszi a felfedezést.

agica írta...

Ez nagyon jopofa jatek:) Igaz, csak kettot talaltam el elsonek...A masodik hatarozottan jobban sikerult (a jo a memoriam miatt:)) Az indiana-i holgyet hirtelen nem is tudtam,milyen nyelven beszel:)

Immacolata írta...

26 pont, de van benne két extra pont mert a börmingemit simán megismertem.

Amúgy kelet-európai csökevény vagyok, a magyart és a litvánt is csont nélkül tudtam, de sem a kiwit, sem az ausztrákot nem találtam el.

scarpetta írta...

Köszi Tamás, ez jópofa játék volt. Az új zélandit eltaláltam ugyan, de elég gyanús. Az ozzi teljesen egyértelmű volt, meg a magyar is. :) Egyet elszúrtam, meg egy-két várost is, úgyhogy 57.

mlgy, mikor Belgiumban jártam, rengeteg csoki emberkével találkoztam, ugyhogy azt én tippeltem csak, de bejött. :)

agica írta...

Egy nagyon kedves egyetemet vegzett kiwi baratunk, aki hetente tobbszor megfordul nalunk, megcsinalta ezt a kis tesztet:) Ot esetben biztosra ment: Skot, az egyik amerika, uj-zelandi, ausztral es az egyik angol volt, amit biztosra tudott. A tobbiben nem volt biztos.

kisrumpf írta...

Én szépen leégtem az elsőknél, egyedül a magyarnál tudtam, bár nem volt az a tipikus magyaros akcentusa. Fel is adtam ott, majd nekiugrom megint. Sünnel mizújs????

Pukke írta...

Na, úgy látom én csúnyán alulteljesítettem :)

kisrumpf: a sünit már napok óta nem láttam, de úgy néz ki, hogy nagyobb környéken lakik, mert szomszédok említették, hogy látták szimatolni.

Névtelen írta...

Szia Tamás,

jópofa cucc.

Nekem elsőre 23 jött össze, főlleg a non-native speakers azonosítása ment könnyebben, pl. a magyar meg a litván meg a spanyol - de tény, h már dolgoztam olyan környezetben, ahol 150 országból voltak emberek. Az anyanyelvi beszélőkkel én sem boldogultam könnyen.

Az interjúhoz meg kalappal!
Hangyasav