2007. szeptember 22., szombat

IELTS eredmények

Pont két hete volt párom is IELTS vizsgázni, ami azt jelenti, hogy mostanra az eredményeket is megtudtuk. Szép emelkedő sorozatra sikeredett: listening 6, reading 6.5, writing 7, speaking 7.5, mindent összevetve egy szép 7-es sáv, azaz "good user" jött ki, úgyhogy örülünk, mert mindketten messze magasan teljesítettük a vízumhoz szükséges (nekem) 6,5-es, illetve (páromnak) 5-ös sávot.

Mivel jómagam már rég túl voltam rajta, ezúttal nem izgultam egy cseppet sem az elmúlt két hétben. Viszont, mivel annak idején már az eredmények ismeretében írtam le a tapasztalataimat, most a teljesség kedvéért, addig nógattam páromat, míg le nem írta saját élményeit, mindezt még az eredmények ismerete előtt, így az nem befolyásolhatta a vizsga utólagos megítélését. Ennek fényében tessék a továbbiakban az Ő változatát olvasni és cidrizni:

Magnóhallgatás

Az eleje aránylag könnyű volt, mivel számokat, összegeket és lebetűzött nevet kellett megérteni. Ezután viszont egyre nehezebb lett szinonimák és rokonértelmű szavak alapján kikövetkeztetni, hogy mit is akarnak. Ezt ugye nehezíti az egyszeri meghallgatás, így a közepén az ember már azt sem tudja, hol áll a feje. Hiába vannak blokkolva a kérdések, simán el lehet veszteni a fonalat. A legnehezebb volt egy előadásból kihámozni a lényeget, ami persze megint csak rokonértelmű szavak tömkelege. Számomra a legkevésbé sikerült, mivel már eleve félreértettem a feladatot, hogy pl. X, Y, Z termékek jellemzőit kellett volna párosítani a felsorolt 5 tulajdonsággal a szöveg alapján.

Zavaró és ijesztő volt, hogy csak egyszer lehetett meghallgatni és utána az ember rögtön elfelejti, hogy mit is hallott 5 perccel előtte.

Szövegértés

Az egy óra éppen hogy csak elég volt. Először 5 hirdetésből kellett bizonyos jellemzők alapján a 4 meghatározást párosítani. Beugratós kérdések tömkelege. Pl. Melyik hirdetésben szerepelnek állatok? Egyik hirdetésben a szöveg, hogy egy bizonyos helyen állatokat tartottak régen. A másik hirdetésben szerepel a szarvas szó. Ugyanilyen volt, hogy melyik hirdetésben lehet hajókázni? Az egyik hirdetésben egy álló hajót lehet megtekinteni, viszont a másik hirdetésben volt benne, hogy ekkor és ekkor lehet beszállni a hajóba. Volt még egy csokor hirdetés, amely alapján kifejezéseket és adatokat (szolgáltatás, telefonszám stb.) kellett párosítani. Persze több adat volt, mint kifejezés árnyalatni különbségekkel. A legnehezebb része a végén volt, ahol egy két oldalas szöveg 8 bekezdéséhez kellett választani címet, persze itt is több cím volt mint bekezdés és a címek is hasonlóak voltak. A szöveghez volt 5 db kérdés, amely lehetett igaz, hamis és nem megadott válasz.

Szerintem nehéz volt, egy óra intenzív agytorna.

Levél és esszéírás

Levél - magánlevelet kellett írni egy angolul beszélő barátomnak, aki külföldön él és meg akarom látogatni. Meg kellett kérdezni, hogy milyen az ottani helyzet és milyenek a feltételek arrafelé.

Esszé - a manapság oly népszerű gyakornoki rendszer előnyeit és hátrányait kellett kifejteni, mind a tanulók és a vállalatok szempontjából.

Nem volt annyira nehéz, de az értékelés elég szubjektív lehet.

Szóbeli

Először magamról kellett beszélnem, a munkahelyemről illetve a mindennapjaimról. Témaként a hirdetéseket kaptam. Egy konkrét hirdetésről kellett beszélni, amit a legutóbb láttam. Ezen kívül ki kellett fejteni, hogy mennyire hatnak a hirdetések a gyerekekre. A végén volt egy kellemetlen rész, amikor a kérdés minden szavát értettem, de nem tudtam összerakni mit is akar pontosan. Kétszer is visszakérdeztem, de nem sikerült elkapni a lényeget.

Kedélyes beszélgetésnek indult, bár zavart, hogy a mosolyok fél másodpercig tartanak és utána pókerarc. Ezek váltakoztak az egész szóbeli alatt. Szintén szubjektív az értékelés, kár a végéért...

Nincsenek megjegyzések: