2012. október 9., kedd

Sürgősségi ellátás

Mai történetünkben sikerült belelépnem egy rozsdás szögbe. A hibát észlelve először is jól kihipóztam a sebet (nem szakszerű, otthon ne próbálja ki), majd észrevételeztem gyanús testidegen anyagokat a seb mélyén, úgyhogy inkább igénybe vettem az ACC (balesetbiztosítás) egy újabb szolgáltatását is (eddig a díjbefizetés, az egyenleg egyeztetés és reklamálás, levelezési cím megváltoztatás, valamint a telefonos közvéleménykutatásra válaszolás szolgáltatásokkal volt dolgom, most akkor az ingyenes baleseti ellátás jött soron).

Eddig csak hallomásból tudtam, hogy milyen korrekt errefele az eü szolgáltató szektor, most pedig magam is megtekinthettem működés közben. A legközelebbi körzeti rendelő a hallomásokhoz képesti elvárásoknak bőven eleget tett, sőt. Kellemes, tiszta környezetben kedves, mosolygós recepciós lány kezembe nyomja az űrlapot, kitöltöm, visszaadom, hamar előkerül kedves csinos dokinéni, aki kedvesen kérdezget tetanuszoltásokról meg gyógyszerérzékenységről, meg elmondja, hogy mire számítsak. Volt sebtisztítás, talpba szúrt érzéstelenítés, még több sebtisztítás, majd röntgen, végül egy tetanusz a karba, és egy kis kötözés. Jó volt, kellemes volt, majdhogynem azt mondanám, hogy ide érdemes betegnek lenni is... na jó, azért ne túlozzunk, de tényleg rendben van, az ACC-t ezentúl nem tekintem egyoldalú pénzbeszedő intézetnek.

Az űrlap közepén viszont szemet szúrt az a rész, ami azt taglalta, hogy mely esetek számítanak sürgősnek, amikor is nem várják el, hogy az űrlappal bajlódjon a páciens. Íme ez közlöny formájában is:

Nos, mit mondjak, kicsit meglepődve vettem tudomásul, hogy ez az "angol, mint második nyelv" nevű betegség ez ennyire krónikus... :)

Nincsenek megjegyzések: