2007. augusztus 8., szerda

Kutyarágta

A világháló az élet egyre több területére kezd betörni, ezalól nem kivétel az iskola sem. Az Ultranet two fedőjelű projekt, amelyet többek közt a Baverstock Oaks iskolában is bevezettek, az iskolások házi feladatainak sorsát hivatott nyomonkövetni.

A rendszer lényege, hogy minden osztálynak egy saját weboldala van, ahol a tanulók beadhatják a házi feladataikat tanáraiknak, valamint ugyanitt visszajelzést is kapnak, fórumokon vitathatják meg a megvitatnivalókat, és hozzájuthatnak a legfrissebb iskolai hírekhez.

A rendszeren keresztül a szülők is könnyen ellenőrizhetik, hogy valóban igaz-e, hogy gyermeküknek nincs házi feladata, ha esetleg gyanakodnának, hogy mégis.

A tanároknak is egyszerűbb a feladata, mert így könnyebben átlátják, hogy mennyire terhelik le a diákokat, és nem kell állandóan a gyerekek körmére nézni sem.

S mivel a rendszer azt is mutatja, hogy mennyi idő van még hátra egy adott feladat legkésőbbi beadásáig, a diákok is jobban be tudják osztani a saját idejüket.

A rendszer elég ártatlannak tűnik, és végsősoron csak egy új kommunikációs csatornát nyit meg a sokkal macerásabb, a határidő lejárta utáni konfrontálódás elkerülése érdekében. Így mind a diákok, mind a tanárok megkímélhetik magukat az amúgy is kevéssé hihető "megette a kutya a házi feladatomat" típusú kifogásoktól. No persze a diákokat sem kell félteni, biztos vagyok benne, hogy a kutya házi feladat beadásának meghiúsulásában betöltött fontos szerepét pikk-pakk átveszik majd az Internetes kórokozók.

Nincsenek megjegyzések: