2009. június 4., csütörtök

Közegellenállás

Az elmúlt hónapban, bár még nem írtam róla, fontolóra vettem, hogy "közlekedési bírságok" néven külön költségvetési csoportot nyitok a házi könyvelésünkben. Fogalmazhatnék úgy is, hogy teszteltük a közlekedési kihágások gazdasági hatásait, ám egyszerűen csak annyi történt, hogy sok embertársunkhoz hasonlóan figyelmetlenül vezettünk, csak ezt a rend éber őrei a mi esetünkben kétszer is kiszúrták.

Az első kihágást mindjárt jómagam eszközöltem, amikor egy erősen alulforgalmas, ámde stoptáblás kereszteződésben nem álltam meg, hanem (miután gördülékenyen felmértem a helyzetet és biztonságosnak ítéltem) úgy 10 km/h sebességről kanyarodtam ki, méghozzá olyan magabiztosan, hogy ezt pont egy arra járőröző rendőrautó elé, aki cserébe rögtön le is meszelt.

Részemről, bár tanultam az esetből és a stoptábláknál azóta még óvatosabb vagyok, inkább csak azt a tanulságot vontam le, hogy rendőrautó elé lehetőleg ne kanyarodjak ki. A tanulópénz pedig 150 dollárba fájt a pénztárcámnak. Illetve nem is a pénztárcámnak, mert a helyszíni bírság az itt úgy néz ki, hogy felírják a rendszámot, a csekket pedig postázzák. Annak viszont örültem, hogy a biztos úr nem "kedves Tamás"-ozott le és nem ajánlotta fel, hogy készpénzben intézve félárért nem is látott semmit, itt ez szerencsére nem szokás. Ellenben a határozott, tárgyilagos fellépés igen, ami - lássuk be - jót tesz a közeg renoméjának.

Úgy két héttel később, épp csak megemésztettem a történteket, amikor jött egy újabb levél a rendőrségtől, amiből pedig az derült ki, hogy a tulajdonomban lévő autót lakott területen (utcanevekkel, időponttal megjelölve) 61 km/h sebességgel vezette valaki, s erről egy beépített trafipax készített képet, úgyhogy leszek szíves fizetni a bírságot, vagy megjelölni a személyt, aki felelős ezért. Mellékeltek még egy kedves szórólapot is, amelyen a gyorshajtás elleni küzdelem eddigi eredményeit, erényeit és a vele szemben támasztott tévhiteket fejtették ki részletesen. Kiderült belőle az is, hogy a megengedett sebesség túllépését 30 dollártól 300-ig honorálják, ahol is a felső végen (több, mint 50 km/h sebességgel túllépve a határt) automatikusan bírósági idézés várható.

Az 50 helyett 61 km/h az számszakilag 80 dollárba került, s ha azt is belevesszük, hogy a beépített traffipax csak 60 km/h felett "jelent", akkor azt mondhatjuk, hogy az az 1 km/h többlet egész drágára sikerült. A pofon épp időben érkezett, mivel a vidéki száguldozásnak véget kell vessünk most, hogy North Shore-ra költöztünk. Egy biztos, azóta jobban megfogjuk a lejtőkön is az autót.

Mielőtt megkérditek, több kihágást nem tervezünk eszközölni, úgyhogy legyen elég ez a két összeg elrettentésnek. Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha azóta nem történt újabb, akkor szerencsére, nem lesz valami tartalmas az a költségvetési csoport... :D
Kata

Névtelen írta...

Jaj,most olvastam Pappito blogját, és a gombájáról eszembe jutott egy vicc, de van egy másik verziója is, ami meg a te bejegyzéshez illik (?)
- Ki az abszolút rendőr?
- Aki felírja a ricinust gyorshajtásért.

hobe írta...

Csak szolok: ezeket a kihagasokat majd mind be kell irnod, amikor az allampolgarsagot kered! :-)

Névtelen írta...

Jujjj... :) És még mosolyog is hozzá... :)

Pukke írta...

Hobe: gondolom ezek nélkül meg sem adják az állampolgárságot, ugye?