2007. december 4., kedd

Repülünk

Nem bírjátok a titkolózást meg az elejtett információmorzsákat, és furdal benneteket a kiváncsiság, hogy mikor utazunk, mi? Most sem fogom elárulni a pontos útitervet, de annyit azért elmondok, hogy január közepén megyünk, és azért, hogy elkapjuk az Új-Zélandi nyár legjavát, és jól kinyaraljuk magunkat odakinn. Mert nyaralni jó. Meg mert addigra még biztos nem lesz meg a hosszú távú vízumunk, így amúgy is csak nyaralni tudnánk. Aztán majd szépen elkészül a vízum is, addig meg szorgalmasan ismerkedünk Új-Zélanddal.

És hogy valami hasznosabbat is írjak, megosztok veletek néhány gondolatot a repülőjegyekről. Nos, ugye legtöbbünknek a business és first class az amolyan elérhetetlennek tűnő kényelem, így marad az economy, azaz a turistaosztály. Ha meg már economy, akkor legalább olcsó legyen. Na, ezt viszont csak úgy lehet elérni, a jóelőre tervezünk. A mostani jegyünket még szeptemberben befoglaltattuk, sőt, akkor még három eltérő útvonalat is kértünk, mivel volt egy várólistás szakasz a legolcsóbb jegyen. Igen, ez pontosan azt jelenti, hogy a tervezett indulás előtt három hónappal a jegyet már meg kell venni ahhoz, hogy az ára ne szökjön az egekbe, és ehhez nem árt további egy-két hónappal hamarabb befoglalni az útvonalat. (Az "olcsó" egyébként nekünk azt jelentette, hogy a reptéri illetékekkel és adóval emelt ár fejenként nem érte el a 300 ezer forintot.)

Útvonal az szerencsére több is akad: Budapestről Európába könnyen eljut az ember, Európából pedig tipikusan valamelyik Ázsiai nagyvárosban átszállva lehet Új-Zélandra jutni. Szóba jöhet tehát többek közt Bangkok, Hong Kong, Kuala Lumpur, Szingapur, Szöul, Taipei, Tokyo, és még sok másik város is. A járatok leginkább az Ázsia és Új-Zéland közti szakaszon vannak tele. Nem kizárt, de mindenképp drágább Ausztrálián keresztül az út. Légitársaság is akad bőven, a legjobb szerintem a Singapore Airlines, de ugye ha az ember az akciós jegyeket keresi, akkor a légitársaság csak másodlagos szempont. S mivel hosszú utakról van szó (Ázsiáig 10-12 óra, onnan tovább még ugyanennyi), érdemes gyűjteni a légi mérföldeket (Flying Blue, Star Alliance, és hasonlók), amiket aztán egy idő után esetleg be lehet váltani rövidebb járatokra. Nekünk például tervben van egy Air New Zealand-os Airpoints számla igénylése, amiről a sok pontot majd jól leutazzuk az északi és a déli sziget között. Azért azt tudni kell, hogy az olcsó jegyek nem mindegyikéért jár ám ilyen bónuszpont.

Szóval bőven van mit tervezni a repülésen is.

1 megjegyzés:

Andi írta...

Hát igen. Én ezt rábíztam egy utazási irodára, nehogy elcsesszem aztán nézhessek... Azért ez nem a szomszéd ház... :-)