2008. október 8., szerda

Dobozolás és társai

Ma este nem volt kedvem pakolni (meg lesz ennek még a böjtje), helyette inkább leírtam a gondolataimat a konstans költözésről, amelyből mostanában rendesen jutott nekünk osztályrészül.

Nagy igazság, hogy ha azt hiszed, hogy nincs semmid, akkor költözz el, és mindjárt látni fogod, mennyi mindened van. De tényleg.

Imma néni ötlete által vezérelve beszereztünk egyenméretű ikeás kartondobozokat,amiket valaki nagyon okos csomagolástechnikus dizájnolhatott, mert simán lapra "szerelve" lehet beszerezni darabját 150 illetve 350 forintokért, majd néhány jól irányzott mozdulattal könnyedén végső formájára lehet hajtogatni, amely ráadásul még strapabíró is.

A kisebbik doboz pont akkora, hogy egy A4-es bármi kényelmesen elfér benne fektetve, felfele meg legalább huszonegykét centis, így sok A4-es bármi belefér. Könyveknek ideális, mert csak annyi fér beléje, hogy attól még simán emelhető marad.


A nagyobbik doboznak már kevésbé találtuk praktikusnak a méretét (kisebb dolgoknak nagy, nagyobb dolgoknak kicsi), ellenben nagyon jól stócolható.

Mindez nagyon szép és jó, határozottan igényesebb, mint mondjuk a banános és egyéb összevissza méretű, aljakiszakadós kartondobozok, de ettől még mindig nem tudom, hogy mi a fészkes fene cuccunk maradt sokadik szanálás, ajándékozás és elvaterázás után is 40 kicsi és vagy 20 nagyobb dobozban (a bútorokat és egyéb tereptárgyakat nem is számolva).

Persze arra is utóbb jöttünk rá, hogy a majdani konténerezéshez nem ártott volna a dobozok tartalmát tételesen is felírni, úgyhogy várhatóan kezdhetjük elölről stuffolni az összes dobozt.


Beh!

Ja, és persze válogassunk ki kétszer húsz kilót, lehetőleg nem törékeny holmit, ami a legfontosabb magunkkal cipelendő...

14 megjegyzés:

cptstraw írta...

Szép dolog a költözés .... :):):):):)

Pappito írta...

mi a könyveket számozott dobozokba raktuk és ahogy pakoltam, csináltam egy adatbázist, hogy miben mi van. DVD-vel dettó.
Ez a kisebbik gond, mert ez csak macera. Anagyobbik gond, hogy a többi dobozra csak ráírtuk, hogy "ruha" meg "konyha" és már most fogalmam sincs, hogy mi a pék izéje van bennük...

Manka írta...

A dobozolás a legutálatosabb dolog a világon. Bocs, tudom, hogy ezzel nem segítettem semmit, de nagyon kikívánkozott.
Amúgy én is pappito módszerét követtem, és a dobozokkal egyidőben lista készült a tartalomról. Aztán persze a könyvek nagy részét otthon hagytam, hogy mindenkinek legyen oka látogatóba jönni :)

helen írta...

Tehát konténeres költözés? Nem nagyon-nagyon drága?

Névtelen írta...

helen: Uj-Zelandra megis mivel kene koltozni?

kisrumpf írta...

Csak költözni ne kelljen. Állítólag házastársad elvesztése után ez a legnagyobb stresszt okozó esemény. Még az volt a szerencse, hogy boltban dolgoztam, s mindig volt doboz vagonszám, volt feliratozás is, hajaj... de azt a hezitálást, hogy mi jöjjön, mi maradjon, nem kívánom senkinek. Annyi könyvet otthon hagytam, aztán keresem őket itt, a polcon... potsék érzés, no!

Pukke írta...

Akkor kész szerencse, hogy a házastársam megmaradt :)

Névtelen írta...

szia tamás, jó pakolást nektek, de szeretném megkérdezni, hogy mit ártottam neked, a linkemet miért vetted ki ?

Pukke írta...

mlgy: nem ártottál nekem, csak épp a dobozokat rendeztem át.

agica írta...

Mi 22 bananos ladat hoztunk ki.
Raklapra tettuk. Muanyag raklapot vettunk, hogy ne kelljen fumigaltatni. Kobmeter utan fizettunk. Elvileg 2 kobmeter fer ra, nekunk sikerul 4 et ratenni:)A raklapot meg termeszetesen betoltak egy kontenerbe a tobbi melle. Minden egyes doboz tartalmarol kertek magyarul es angulul egy listat, hogy mi van benne (fenykepek, konyhai cuccok, jatekok, cipok...stb). Amikor megjott a rakomany (6 het), akkor az itteni vam atnezte tetotol talpig. Ha valami nem tetszik nekik a csomagban, akkor felhivnak, hogy milyen lehetosegeid vannak azzal kapcsolatban.

Névtelen írta...

Elmondom hogy kell csinalni: jon a koltozteto ceg dobozokkal meg olyan pukkantos zacskokkal, en a lakas kozepen allok es mondom nekik, hogy mit csomagoljanak es mit nem, valamint a biciklimre nagyon vigyazzanak :-) Ha jol emlekszem, akkor itt kicsomagolnom mar nekem kellett.

scarpetta írta...

Hobe, akkor a te eseted majdnem tokeletes volt. :) Életemben először hivtunk költöztető céget, mikor Ozból idejöttünk, de minden pénzt megért. Én csak mondtam, hogy melyik cuccok jönnek, a fiuk meg mindent bedobozoltak. Majd ide is kihozták, kipakoltak a dobozokból, elvitték a szemetet, én meg nyugisan elraktam mindent a helyére.

Tamás, csak egy jótanács: Nem tudom miket hoztok, de érdemes arra is figyelni, hogy amit tüzetesen át akarnak vizsgálni MAF-ék ("veszélyes" anyag, fából készült akármik, túrabakancs) azt tegyétek egy külön dobozba, és akkor elvben csak azt fogják kinyitogatni, felkavarni.

Kitartás. :)

helen írta...

És tud valaki árakat írni? Magyarország-ÚZ a kezdő és végállomás :) Hozzávetőleges is jó lenne... És netán cégekkel kapcsolatban is vannak jó tapasztalatok, szívesen vennék pár elérhetőséget :))

Már nagyon sokat költöztem életemben, országot is léptem át, de akkor még kicsi voltam. Nálam ezek a költözések nem voltak traumásak, de a mostani, "értékeimtől" való megszabadulás kicsit nehezemre esik... Pl. a rengeteg könyvem...

helen írta...

Hobe: lehet gépen is szállítatni, vagy postán, vagy... Az ár függvénye minden.