2008. július 18., péntek

Második magyarkiwi blog körkép

Kicsit nosztalgiázva, kicsit kiváncsiságból egy kerek év után újra körbenéztem, mit is találhatunk a weben új-zélandi magyar blogok témakörében. S valóban, a tavalyi körképem óta sokminden történt. Keletkeztek új, nagyon jó blogok, valamint ráleltem néhány további olvasmányra is.

A magyarkiwi blogok életútjával kapcsolatos konklúzióimat tavaly már leírtam, így azt most nem ismételném. Talán annyit tennék hozzá, hogy aki attól fél, hogy egy idő után kifogy majd a témából, az írjon bátran saját érdeklődési körének megfelelő témákról is, így két konkrétan Új-Zélandi témájú bejegyzés közt is akad elegendő mondanivalója, miközben az olvasó figyelmét is fenntartja. Tessék blogolni minél többen!

Lássuk hát, ki mindenki ír újonnan Új-Zélandról:

Pappito.com (régebben Upside Down)
Pappitóék két héttel előttünk érkeztek a "Zátonyra", ahogyan Új-Zéland szigetét említeni szereti. Mókás hangvételű, igényes blogjára hamar rászoktunk. Főbb témái - Új-Zéland megismerése mellett - a fotográfia, gasztronómia és a zene. Mostanában napi rendszerességgel ajándékoz meg minket egy-egy új bejegyzéssel, reméljük sokáig kitart ez a lendület.

Szouszájd
Amíg mi nyaraltunk, Atekék épp azon voltak, hogy miként fognak zökkenőmentesen relokálódni Auckland-be, amihez néhány jótanáccsal mi is hozzá tudtunk járulni. Később aztán közös programokat is szerveztünk, míg egyszer csak Palmerston North felé vették az utat. Atek úgy kéthetente számol be erről-arról, ami történik körülöttük. Extrém sportokban, mint például hegymászás témában igencsak otthonosan mozog, nem csoda, hogy a Déli Sziget felé húzza a szíve...

Whatever
"Whatever" Zsuzsiékat Ausztrália felől fújta a szél a szigetre. Csanádéknál találkoztunk velük, itt tudtam meg, hogy Scarpetta álnéven irogat új-zélandi kalandjaikról. Blogja szintén hasznos, napló jellegű olvasmány, mostanában úgy kéthetente frissül.

Rock'n'roll
A blog első ránézésre egy kicsit rendezetlen, ennek ellenére némelyik bejegyzésen jót vihogtam. Szerintem érdemes beleolvasni.

Cimpóka
Íme egy példája annak, hogy Új-Zélandon van olyan is, aki gyorsan talál munkát, elköltözik Whangarei-be, hajótestet laminál, és havonta egyszer beszámol a fejlemnényekről.

Új-Zalánd
Egy már tavaly befejezett, új-zélandi élményekkel teli naplót találunk itt, amely a kultúrsokkot (kissé azért erőltetetten) vicces formában próbálja feldolgozni. Visszatérő motívum a hullámlemez (kiwi-e vagy?), amely minduntalan beleszövődik a történetbe.

Az óperencián túl
Még egy azóta véget ért kaland, kirándulásokkal, élménybeszámolókkal. A beígért konzekvenciákat talán sosem fogjuk megtudni.

Megmutatom
Személyes beszámoló Új-Zélandról, idénymunkáról, többek közt az agrárszektor rejtelmeiről is. Ez a kaland is tovaszállt, 2008-ból már csak Magyarországról datált visszaemlékezések akadnak hébe-hóba.

Új-Zéland turné
Egy inkább utazós blog Új-Zélandról, 2007 végétől 2008 elejéig.

Sagarua
Kétnyelvű családi blog, Auckland-ből. Mert ilyen is van.

Picitörténet
Íme egy példa arra, hogy mennyire nem egyszerű azoknak az élete, akik fiatalos hévvel, nagy reményekkel és kevés információval vágnak bele egy új-zélandi munkavállalós kalandba.

Gücül
Habár Gücül blogján nem konkrétan új-zélandi témákról olvashatunk, sosem felejti el megemlíteni, hogy Új-Zélandra készül. Drukkoljunk neki, hogy mihamarabb megvalósíthassa álmát.

Ne feledkezzünk meg ugyanakkor a régi motorosokról sem:

Bekapcs.hu
Lipiék tavaly a Déli szigetre költöztek és minden bizonnyal az ott tapasztalható cudar hidegtől lassult le a blogja is. Ennek ellenére amikor írásra vetemedik, akkor azt továbbra is igényesen, fotókkal alátámasztva teszi. Ráadásul a Déli Sziget a kirándulásokat tekintve több és nagyobb léptékű bejegyzésekre ad lehetőséget, így témából sosem fog kifogyni.

Célterület: alsó széle közepe
Immacolata félelmetes kitartással küzd célja, Új-Zéland eléréséért. Időközben a magyar bürokrácia szinte minden poklát megjárta már, s előzékenyen közzétette élményeit és kivonatos összefoglalóit a pokol eme bugyrairól, hogy nekünk többieknek a lehető legfájdalommentesebb lehessen a vonatkozó ügyintézés. Ezúton is köszönjük, és drukkolunk!

Subdimension
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy Csanád blogja "a klasszikus új-zélandi magyar blog", mindannyiunk inspirálója és informátora. Habár az elmúlt év során leginkább hanyagolt bennünket, mentségére szóljon, hogy ezt csak azért tette, mert egyéb elfoglaltságai mellett nem, vagy csak alig jutott ideje az igényesen összerakott, adatokkal alátámasztott, rendesen utánajárt bejegyzések megírására, a mércét pedig nem akarja alább adni. Drukkolunk, hogy új munkahelye mellett újra kedvet kapjon...

Zsuzsa blogja
Zsuzsa tavaly - miután megkerült az azonosítója, újra belendült, sok szép Déli sziget déli csücske környéki élménnyel gazdagítva blogját. Január óta megint nincs újabb bejegyzés, ki tudja, talán megint eltűnt az azonosító? :)

Pali blogja
Pali, amit frissiben elmondhatott, azt el is mondta, majd még egyszer-egyszer előkerült valami újabb infó, ám mostanra már hónapok óta semmi újat nem olvashattunk. Pedig velős, tényszerű összefoglalói sok hasznos információval szolgálhatnak minden Új-Zélandra készülőnek.

Kiwiföld
Rendszeresen frissül tavaly óta is, ez jó pont. A bejegyzések viszont továbbra sem kötöttek le, így sajnos nem tudok mit hozzáfűzni.

Új-Zéland, Auckland feliratos magyar film
Imi személyét már-már legenda övezi, miszerint is ha valami megtörténhet, az vele meg is fog. Új-zélandi kalandjai külső szemlélőként felettébb mókásak. Blogja tavaly óta sajnos nem sokat bővült.

Czuppy blogja
Czuppy saját bevallása szerint azért veszített a blogolás lendületéből, mert nehezen talál érdekes témát a mostanra már "szokásossá" avanzsálódott új-zélandi hétköznapjaikból. Cserébe, amikor ír valami újat, akkor az biztos nem hétköznapi élményről fog szólni.

Végezetül, hogy ne maradjak ki a jóból, ha megint egy-az-egyben idéznének ;)

Pukekó Kaka
A blog szerzője egy felettébb szimpatikus arc, akivel nap mint nap találkozunk, s aki már csaknem egy éve ugyanilyen rendszerességgel ontja magából az olykor csak nyúlfarknyi, máskor nagyobb lélegzetvételnyi szösszeneteit, amelyeket átsző a pukekók (és úgy általában véve a madarak) iránti határtalan odaadása. Csak ajánlani tudom :)