2009. január 19., hétfő

Gorillapod

Még tavaly pillantottam meg véletlenül egy fotóüzletben egy szokatlan miniállványt, aztán csak érett bennem a gondolat, meg egyre többször éreztem hiányát a terepen, így nem volt mese, beszereztem gyorsan egy Gorillapod-ot.


Első útján Muriwai Beach-en videografáltam vele a madarakat. De még el se kezdtem használni, csak rátekertem a kis kamerára, amikor már szemet szúrt egy épp arra járó vadidegennek is, aki egyből lecsekkolta, hogy mi is ez a jó kis állvány.

Már a fogása is remek: nem csak hogy hordozni könnyebb így a kamerát, hanem sokféleképp, szinte bármihez hozzá lehet rögzíteni, ami óriási különbséget jelent felvétel idején képstabilitás szempontjából, miközben nincs az állványokkal szokásos hova fér, hol van elég sík terep hozzá típusú macera. Sőt, azt kell mondjam, hogy ezt az állványt pont az itteni terepviszonyokhoz találhatták ki.

Mindhárom lába kilenc gömbcsuklóból áll, amelyeket egyenként 60 fokban bármely irányban meg lehet hajlítani, így lábanként a maximum hajlás 9x60 = 540 fok. Na, ennyin a víz már ötször felforr és még úgy is marad negyven fok, úgyhogy inkább praktikusan nézzük a dolgot: olyannyira hajlékonyak a lábak, hogy akár az állványra rögzített kamerát is meg tudják érinteni, na nem, mintha ez cél lenne, csak amolyan viszonyítási alapnak.

Az anyaga kemény gyűrődéstűrő műanyag és gumi, ami ránézésre is sokáig fogja bírni, ellenben nincs számottevő súlya, ami további előny, mert a hátizsákban sem nehézkedik, vagy foglal jelentős helyet.

A gorillapod három kiszerelésben kapható, az eltérés a terhelhetőségükben van. A legkisebb egy kompakt kamerát bír csak, míg a legerősebbik akár három kilogrammnyi rátekert fotóapparátot is stabilan tud tartani.

Mit mondhatnék még, természetben fotózóknak csak ajánlani tudom.

1 megjegyzés:

cptstraw írta...

Ezt tetszik, köszi. Majd utánanézek én is.