2007. október 13., szombat

Műhelytitkok

Többen érdeklődtetek már, hogy miként készül a blogom, honnan szerzem az információkat, és hogyan tudok ennyit írni, így gondoltam megosztok veletek egy pár műhelytitkot.

Mielőtt azt hinnétek, hogy minden nap szorgalmasan körmölök egy bejegyzést, ki kell ábrándítsalak benneteket. Nekem sincs végtelen mennyiségű szabadidőm és energiám, így a nagyobb bejegyzéseket leginkább nyugodtabb hétvégéken szoktam megalkotni. Persze olyan is volt már, hogy reggel felébredtem, és egy szusszra kiírtam magamból két bejegyzést is. Ezeket az elkészült darabkákat aztán feltöltöm piszkozat formában, és így reggelente már csak annyi dolgom van, hogy megjelentetem az aktuálisat. Az alkotói válságot elkerülendő volt már olyan is, hogy egy egész hétre való cikk várt megjelentetésre. Akadnak friss hírek is, amik aztán olyankor egy kicsit átrendezik a sort.

Fontos biztosítani, hogy mindig legyen téma, amiről írhatok amikor időm engedi, ezért van egy kicsi naplóm, ahova előre felírok minden bevillanó emléket, ötletet, szalagcímet, weboldalt, amiket érdekesnek tartok. Az emlékek természetesen még a nyaralásunkból jönnek, az ötletek lehetnek bármifélék, a szalagcímeket jellemzően a Stuff.co.nz-ről veszem, a weboldalakba pedig böngészés közben futok bele. Nagy segítségemre van a Google, ahol rendszeresen keresgélek mindenféle Új-Zélanddal kapcsolatos témára, leginkább informálódás végett.

Ha madarakról írok, akkor szinte mindig az NZBirds a forrás, ha valami más dolognak, vagy jelenségnek nézek utána, akkor pedig a Wikipedia szokott kisegíteni. A fordításaim szabatosságát aztán a Sztaki online szótára biztosítja.

A kevésbé informatív bejegyzések esetén a YouTube videói közül válogatok érdekesebbeket, vagy épp valamilyen képet kommentálok. Az Új-Zélandi szuvenirek széles palettája például bőségesen ellátja örökzöld tartalommal az érdektelenségek rovatot.

S amikor menthetetlenül kifogytam a témákból, és épp alkotói válságban szenvedek, akkor arról írok, hogy miről és hogyan szoktam írni. :)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

bocsi, az elöbb elbénáztam :)
akkor még egyszer :
Szia!

Most csak egy nagyon általános megjegyzésre futja tőlem (talán majd egyszer másra is) : nagyon tetszik a blogod, a stílusod. Ha tehetem mindennap elolvasom és sok hasznos, érdekes dolgot találok benne. Egyébként mi is költözni készülünk, remélem max. két éven belül.
Dina :)